Utmaningen är en del av Ung Företagsamhets arbete med att föra samman skola och arbetsliv,
och genom det ge eleverna möjlighet att träna sina företagsamma förmågor. Genom utmaningen
kommer de få chans att öva på sin kreativitet, förbättra sin kommunikation samt utveckla sitt
samarbete och sin problemlösningsförmåga.
– Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda den här unika möjligheten för eleverna. Tänk att få
arbeta med en konkret uppgift tillsammans med ett av länets mest älskade idrottslag, och
kanske se sin idé bli verklighet. Det blir på riktigt och är ett fantastiskt sätt att göra lärandet
mer relevant och motiverande, säger Martina Lindblom, Event- och kommunikationsansvarig
på Ung Företagsamhet Jönköpings län.
Johan Freijd, Kommunikationschef i HV71 om samarbetet:
– Vi ser verkligen fram emot att se alla kreativa bidrag och är övertygande om att den nya
maskoten kommer att bli en viktig del av vår identitet, och inte minst en glädjespridare för
både spelare och supportrar. Extra kul är att processen i sig bidrar till något större och låter fler av elevernas förmågor sättas i spel i klassrummet– det är en win win för oss.
Även HV71:s supportrar kommer få möjlighet att tycka till. Detta genom en omröstning av bidragen som kommer in. Senare kommer de utvalda finalisterna få presentera sina idéer för
representanter för HV71, där vinnande klass prisas med ett matchbesök på Husqvarna Garden
för hela klassen. Maskoten beräknas vara klar till säsongen 25/26.
Läs mer eller anmäl dig till utmaningen här: https://ungforetagsamhet.se/hv-utmaningen