• Huvudsponsorer

Tor 05 Okt  (1 match)
Lör 07 Okt  (1 match)
Tor 12 Okt  (1 match)
Lör 14 Okt  (1 match)
Tor 19 Okt  (1 match)
Lör 21 Okt  (1 match)
Tis 24 Okt  (1 match)
Tor 26 Okt  (1 match)
Lör 28 Okt  (1 match)
Tor 02 Nov  (1 match)
Lör 04 Nov  (1 match)
Tis 14 Nov  (1 match)
Tor 16 Nov  (1 match)
Fre 17 Nov  (1 match)
Idag  (1 match)
Lör 25 Nov  (1 match)
Tis 28 Nov  (1 match)
Tor 30 Nov  (1 match)
Lör 02 Dec  (1 match)
Tor 07 Dec  (1 match)
Fre 08 Dec  (1 match)
Tis 19 Dec  (1 match)
Tor 21 Dec  (1 match)
Tis 26 Dec  (1 match)
Tor 28 Dec  (1 match)
Lör 30 Dec  (1 match)
Tor 04 Jan  (1 match)
Sön 07 Jan  (1 match)
Tor 11 Jan  (1 match)

Föreningsnytt från Agne Bengtsson

9 oktober 2017 10:02
INFORMATION

Klubbdirektören Agne Bengtsson:s veckobrev där han delar med sig av sina tankar kring HV71 och SHL.


SHL-laget är inne i en period med flera bortamatcher. Många undrar hur det kan bli så. Vi är med i den planering som görs i ligan för att få till ett så bra spelprogram totalt som möjligt. Hur går det till? Först läggs en del styrande parametrar in såsom arenatillgänglighet, landslagsuppehåll, etc. Sedan görs en lottning i samma system som NHL använder. Därefter kommer underlaget till klubbarna för kontroll och önskemål om eventuella justeringar. För HV71s del är vi angelägna om att kunna erbjuda hemmamatcher både på helger och vardagar så att det skall passa alla kategorier av besökare. Helgerna passar bättre för familjer, ungdomar och för dem som uppskattar lite festmöjligheter. Vardagarna är viktiga för att vi skall skapa möjlighet för våra partners att representera med sina kunder och anställda. I år är det lite speciellt. Efter att spelprogrammet var lagt kom besked att NHL inte släpper sina spelare till OS. Det innebar att några omgångar fick flyttas till de möjliga speldagar som fanns kvar. Därav en del mindre lyckade effekter såsom flera hemma- eller bortamatcher i rad och olika antal spelade matcher.

Publikfrågan är aktuell att diskutera. En del klubbar har problem med mindre publik. Totalt sett hade SHL förra året lika mycket publik som tidigare. Den statistiken påverkas av vilka lag som är med och förra året kom Leksand upp och ersatte Modo. Nu har Mora ersatt Leksand med mindre publikkapacitet. Tråkigt att vi på vissa håll är nere på publiksiffor på 3500 åskådare. Vid får själva arbeta hårt med olika åtgärder för att dra publiken till Kinnarps Arena. Vi är ändå en av de klubbar som lyckats bäst med det de senaste åren men har ändå inte samma tryck efter biljetter som för några år sedan. I år har vi vänt en nedgående trend när det gäller säsongskort vilket är väldigt positivt. Vi ser dock att flera som har säsongskort, oftast företag, inte är på plats. Vi uppmanar er därför att lägga lite mer energi på att hitta kunder, personal, anhöriga eller kompisar som använder biljetten, vi vill ha fullsatt varje gång. Stor publik ökar stämningen och hjälper laget ännu bättre till ytterligare framgångar.

Det är en stor fördel att kunna lyfta upp egna talanger i A-laget, något vi lyckats bra med de senaste åren. Vi har därför valt att satsa mer resurser på juniorerna och hockeygymnasiet. Vi ser en del positiva effekter av detta. Förutom att ungdomarna är väl förberedda när de får chansen i A-laget och att flera fått en bra utveckling så hör vi också från agenter och andra med insyn att vår verksamhet på hockeygymnasiet att den tillhör de absolut bästa i landet. Det finns anledning att se positivt på framtiden.

Vi ses på lördag, då skall vi hylla Bengt!

Agne